Het Metropolitan Museum in New York heeft zijn gehele colectie online ter beschikking gesteld onder Creative Commons License

Het Metropolitan Museum in New York heeft zijn gehele colectie online ter beschikking gesteld onder Creative Commons License, wat zoveel wil zeggen als, gratis te gebruiken zolang je er maar geen geld aan verdient In de laatste nieuwsbrief van Psychologie werd dit bericht vermeldt dat wij graag doorgeven. De afbeeldingen zijn voor vele doeleinden te …
Lees verder

Beeldmateriaal publieke omroep online toegankelijk

De database Academia van het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid is sinds januari 2017 gratis toegankelijk voor het hoger onderwijs. Het bestand bevat tienduizenden uren aan streaming content zoals journaals, documentaires en reportages van de Nederlandse publieke omroep Academia wordt aangevuld met recent materiaal en, bij oudere programma’s, op voorstel van gebruikers. De inhoud …
Lees verder

Docenten gezocht voor het project facultaire implementatie Canvas

September 2018 nemen we afscheid van Blackboard en gaan we Canvas als nieuwe digitale leeromgeving (DLO) in gebruik nemen. Om dit binnen de Faculteit Geesteswetenschappen in goede banen te leiden, wordt een project gestart voor de facultaire implementatie van Canvas. Bij dit project worden alle gebruikers van de DLO betrokken, dus uiteraard ook docenten. Dit …
Lees verder

Team ICTO FGw zoekt een nieuwe collega!

Zie de vacaturetekst op de website. Binnen team ICTO zoeken wij een medewerker digitaal toetsen / ICTO. Sinds enkele jaren vinden er aan de FGw naast schriftelijke tentamens ook digitale toetsen plaats. Momenteel ziet een steeds groter aantal docenten van de faculteit de meerwaarde van het afnemen van digitale toetsen voor het onderwijs. Team ICTO …
Lees verder

Docenten gezocht! Grassrootprogramma Student Generated Content

Leren door te maken. Met het onderwijsconcept Student Generated Content worden studenten uitgedaagd tot dieper leren door samen met hun mede-studenten (onderwijs-)materiaal te produceren. Waarom Student Generated Content? Het maken van materiaal stimuleert het dieper leren van studenten, levert meer diversiteit in werk- en toetsvormen en genereert binding tussen studenten, met de opleiding, peers en de college-inhoud. …
Lees verder